Egy robot, aki legyözi az összes többit

AlphaZero: Shedding new light on the grand games of chess, shogi and Go

DeepMind’s AlphaZero is the successor of AlphaGo, the first computer program to beat a world champion at the ancient game of Go. It taught itself from scratch how to master the games of chess, shogi and Go, beating a world-champion program in each case and discovering new and creative playing strategies that hint at the potential of these systems to tackle other complex problems. Code of Ethics in Technology as a Business Concept

Egy robot, aki legyözi az összes többit

Néhány éve még az okozott nagy felfordulást, hogy a mesterséges intelligencia sorra győzte le a logikai játékok legjobbjait: sakkban, góban és hasonló logikai játékokban verhetetlennek bizonyultak a piacon lévő szoftverek. Most viszont újabb kihívójuk akadt, méghozzá egy másik mesterséges intelligencia, ami lealázott három korábbi bajnokot is

Az AlphaZero megverte a sakkvilágbajnok mesterséges intelligenciát, a Stockfish-t, Elmót, a japán sógi logikai játék bajnokát, és az Alpha GoZerót, amely világelső a go játékban. Legalább is volt, az AlphaZero megjelenéséig.

Az AlphaZero fejlesztőzi most a Science tudományos folyóiratban foglalták össze a gépagy munkáját, és azt, hogyan képes mindegyik játékban a világ legjobb versenyzőjévé válni úgy, hogy a játékszabályokon kívül semmiféle extra tudást nem táplálnak bele. Az AlphaZero tényleg nulláról kezdi a tanulást: mielőtt összemérte erejét a bajnokokkal, 9 óráig sakkot, 12 óráig sógit, és 13 napig gót gyakorolt, próbálgatta a taktikákat, magával játszott, és önmagát tanította. Ezután ráeresztették a korábbi bajnokokra, és probléma nélkül megverte mindegyiküket mind a három játékban.

Read more about AlphaZero and download the paper on our blog:

https://deepmind.com/research/alphago/alphazero-resources/

Google Deepmind’s AlphaZero Chess Engine Smashes Stockfish With The Dutch